COPYRIGHT © SONICJAM ALL RIGHTS RESERVED.

KIRIN エンタメ・レシピ

WEB /
DEC. 2016
WORK 0115
PLANNING / DESIGN

見やすさと探しやすさを追求

KIRINエンタメ・レシピトップページのリニューアルを行いました。

「動線が長く、ユーザーがコンテンツを見つけづらい」という課題に対し、今回のリニューアルでは、コンテンツの見せ方を改善する設計を行いました。

ターゲットは『工場見学や料理など、自分の時間を積極的に楽しみたいと考えているユーザー』。ひとりひとりが欲しい情報を見つけ出しやすいよう、コンテンツの表示は「参加する・体験する」「つくる・遊ぶ」「見る・知る・学ぶ」の3つの目的別にソートできます。

各コンテンツの紹介文は、それぞれのカテゴリの切り口で3パターンのライティングを行い、目的に沿ったコンテンツの魅力を伝えています。

シンプルなレイアウトの中に隠された緻密な計算と魅力的なコンテンツで、ユーザーに様々な情報をお届けします。

The pursuit of both readability and searchability

We were tasked with the renewal of KIRIN's entertainment and recipe top page.

In response to concerns that "the flow is too long, and thus users have difficulty finding content", we approached this renewal by planning out how to improve the way information is displayed.

The target was "Users who want to really make the most out of their time, by visiting breweries and cooking, etc.". In order to make information easy to find for each user, content was sorted into three objectives; "Participate and Experience", "Make and play", and "See, know, study".

Each piece of content had an introduction passage that introduced it related to the category chosen, and conveyed the attraction of the content related to the objective.

With a simple layout supported by precise planning and attractive content, a variety of information is delivered to users.

STAFF LIST

COPYRIGHT © SONICJAM ALL RIGHTS RESERVED.